fredag, februari 05, 2021

Fredagslistan 2021, vecka 5: Mashup Mayhem

 Gott folk!

Jag vet inte hur ni står i förhållande till mashups, men för egen del tycker jag att de kan vara fantastiska. Faktum är att jag inte fattar att jag inte gjort en fredagslista på temat innan idag. 

En bra mashup är svår att få till. Båda bidragen ska ju gå att få ihop på ett snillrikt sätt som visar på finess - och så ska ju helheten bli starkare än delarna. När detta sker så blir det oftast magiskt, och det tycker jag veckans lista har fem tydliga exempel på. 

Att det är tre stycken som kommer från Bill McClintock är ingen slump. Han är helt enkelt bäst på sitt hantverk och han tar det han gör på stort allvar. Resultaten av hans mashups är ofta roliga och är inte tänkta att man ska lyssna på med kännarmin utan för att få ut nåt skoj av det. Men de är inte slarviga, och det finns en hel massa tankekraft bakom varje mashup. Det märks om inte annat när SLAYER paras med Katrina and the Waves i en helt hysterisk magisk version av Walking On Sunshine och Chemical Warfare. 

Med det sagt - ha en fin helg gott folk :)

/Martin

Fredagslistan 2021, vecka 5: Mashup Mayhem

1 kommentar:

Desmodeath sa...

Det finns ingen spellista på Youtube!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg