måndag, februari 03, 2020

Martins måndagsmeck 2020, vecka 6: Contrarian

Gott folk!

Idag tipsar jag om CONTRARIAN, ett band som härstammar från staden Rochester i delstaten New York. Det här gänget har inte legat på latsidan, utan sett till att det kommit en skiva varannat år sedan debuten "Polemic" 2015. Senaste alstret "Their Worm Never Dies" är en skiva som rimligen aldrig hade kommit ut om inte medlemmarna knarkat ner sig svårt på DEATH och CYNIC. Detta är således inte det mest originella progressiva death metalbandet som finns, men hantverket är fint nog för att jag ska vilja tipsa om bandet. Det svänger och bänder åt alla möjliga håll, och jag tycker att ni ska hålla öronen spetsade lite extra på det fina basspelet av Bill Bodily som ligger fint i mixen.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg