måndag, september 09, 2019

Martins måndagsmeck, vecka 37

Gott folk!

Idag blickar jag tillbaka något, 10 år för att vara exakt, och till den blastchica plattan "Behold The Failure" från the mighty MUMAKIL.

För er som, likt mig, är läsande människor så kanske ni känner igen bandets namn från en varelse som befolkar Tolkiens böcker och som klampade fram över Pelennenors slätt vid slaget om Minas Tirith? Eller så kanske ni har sett filmen. Eller kanske inte alls bryr er, haha!

MUMAKIL kom från Schweiz, och hade en karriär som spände mellan 2004 till 2017. I stort sett alla bandets skivor har fått goda betyg på i alla fall Metal Archives, men för mig så tycker jag "Behold The Failure" är bäst, kanske för att det var med denna skiva jag upptäckte bandet. MUMAKIL lirade en oerhört stökig och brutal form av grindcore som är svårt sympatisk om ni frågar mig. Det var ett sant nöje att återkomma till skivan, det kan jag säga med emfas!

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 18: Bridge 9 Records!

  I veckans avsnitt av metalbibliotekarierna styr vi skutan till staden Boston i delstaten Massachusetts i landet USA. Praktiskt nog är det ...

Populära inlägg