fredag, maj 25, 2018

Fredagslistan 2018, vecka 21: Our Place of Worship is Silence - With Inexorable Suffering



När OUR PLACE OF WORSHIP IS SILENCE dök upp som tips i min Spotifylista satt jag redo med låtbytartummen i högsta hugg. Bandnamnet kändes mer än lovligt lökigt vid första anblicken må jag säga, och än har det inte helt och hållet övertygat mig. Men musiken som denna duo pressar ur sig är desto bättre.

With Inexorable Suffering heter den här glada Los Angelesbandets andra fullängdare och den i sin helhet, mina vänner, utgör veckans fredagslista. Albumet släpptes i år och är en alldeles bombastiskt bra uppvisning i det som brukar benämnas svärtad dödsmetall. Extra plus i kanten för rå och engagerad sånginsats.

Att skivomslaget sedan ser ut som om Spökplumpen just gått vilse i en labyrint och till råga på allt tappat sitt ansikte i processen, det lämnar jag därhän utan kommentar. Fulsnyggt var ordet.

God helg och på återseende!

/Susanne

Fredagslistan 2018, vecka 21: Our Place of Worship is Silence - With Inexorable Suffering


Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg