torsdag, september 16, 2010

Vrede

Vissa dagar känner man ju lite ilska över att behöva vara i kontakt med andra människor - en tidig, mörk morgon samt ett regn från helvetet gjorde inte direkt min morgon bättre. Därför slog jag mig ilsken i hågen (efter att ha försökt, helt fåfängt, hela dagen att lugna ner mig) ner för att försöka kanalisera detta känslostadium in i en spellista - blev genast argare när jag insåg att det visserligen finns en hel del band som har skrivit låtar som handlar om hat - men de föll ju som döda sillar till marken. Då kom jag på det - NASUM.

I tillstånd av ilska, upprördhet, eller bara ren apati har Örebros sorgligt insomnade grindmasters alltid haft en förmåga att faktiskt få mig att må riktigt bra. Sagt och gjort - "Shift" blästrar i detta nu trumhinnorna - och dra på trissor om det inte funkar igen. Inser igen varför jag utnämnde just denna platta som den absolut bästa svenska metalplatta genom tiderna i en lista på WeRock. Fy fan, det är så jävulusiskt bra - argt, tajt och bitvis så vansinnigt blästrande intensivt att man nästan börjar skutta i sin ergonomiskt (nåja, bättre än en huggkubbe är den i alla fall) stol.



Wrath är ju en ganska svängig låt - vill man höra det brutalkvalitativa rens NASUM var kapabla till rekommenderas denna länken.

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 13: Hetast just nu enligt Martin

 Gott folk!  Idag är det långfredag. En dag som, om du är kristen, ska tillbringas i dyster kontemplation över att Jesus spikades upp på kor...

Populära inlägg