onsdag, september 15, 2010

Att riva ner murar...




Idag är en stor dag för musikvärlden. Efter 29 år så skall Pink Floyds epos The Wall luftas live igen. Roger Waters nämnde för några år sedan att möjligheten att genomföra detta ökat betänkligt sedan 1981, då produktionen var alltför gigantisk för att kunna harva runt i en "vanlig" turnésituation.

Några spridda recensioner från en dress rehearsal på Izod Center i Jersey för några dagar sedan vittnar om att detta kommer att bli en av de största musikaliska upplevelserna jag någonsin fått uppleva. Om exakt 20 dagar sitter jag på Madison Square Garden och bevittnar spektaklet, och det kan väl inte ha undgått någon att han även tar showen till Europa och Stockholm / Köpenhamn i maj?

Is there anybody out there?

/Alex

4 kommentarer:

Kim sa...

Ja, det här är verkligen nåt att se fram emot! Jag lär få vänta snällt till i maj... Såg Roger Waters i Globen 2007, men det här kommer naturligtvis bli fullständigt oslagbart!
( http://kimkahn.blogspot.com/search?q=roger+waters För övrigt ett av mina allra första blogginlägg :)

JonteRoyal sa...

När släpps biljetterna till Globen???! Kan vara bland det mest efterlängtade någonsin...

Alex sa...

Kim: Var också i Globen 2007...en MAGISK kväll!!!

Jonte: Biljetterna till båda Globen är släppta, första kvällen är slutsåld tror jag men det finns till andra. Kolla www.ticnet.se

Klipp finns nu från Toronto-premiären, youtube:a och LÄNGTA!!!

/Alex

Stones sa...

Detta kommer nog att bli storartat, du får komma med en rapport sen.

Kim & Alex: Även jag var där 2007 :)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg