fredag, november 20, 2020

Fredagslistan 2020, vecka 47: Kan man räkna himlar?

 Gott folk!


Jag tycker att fler band borde ha den goda smaken att, som COUNTLESS SKIES, inleda skivor med vågskvalp. Det menar jag helt uppriktigt. Det är så sjukt lugnande att jag nickar uppskattande varje gång det händer. 

Dagens band, eller snarare veckans, för fy satan i min lilla låda vad jag har lyssnat på "Glow" som kom för ett antal veckor sedan under veckan som gått. Jag kände till bandet sedan innan, men hade liksom tappat intresset för vad de gjorde. Men så läste jag recensionen av bandets senaste på Angry Metal Guy, och vips var mitt intresse väckt igen. 



Och jag ångrar verkligen inte att jag lyssnade. Redan i första låten Tempest, så insåg jag att detta är så jävla bra. Bandets musik är absolut inte nydanande melodisk dödsmetall på något sätt, men hantverket, gott folk! Plus att när basisten Phil Romeo släpper på rensången en bit in i den låten, ja, då höll jag på att smälla av. Hans stämma går inte av för hackor. 

Att bandet älskar sitt OPETH och sin Devin Townsend klagar jag inte heller på. Jag tror ni kommer fatta när ni hör det, haha!

Ja, ni begriper att detta är en sådan fredagslista som består av en enda skiva. "Glow" är helt enkelt för bra för att inte uppmärksammas på detta sätt. 

/Martin

Fredagslistan 2020, vecka 47: Kan man räkna himlar?

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg