fredag, september 18, 2020

Fredagslistan 2020, vecka 38: Eternal Bloodshed

 Gomorrn! Idag är det som vi alla vet fredag och efter den här mastodontkolossen till vecka är jag den första att välkomna slutet på densamma med öppna armar.

Dagens fredagslista består av en veritabel geniskiva, nämligen "A Heinous Portrait" av ETERNAL BLOODSHED. ETERNAL BLOODSHED kommer från Columbus, Ohio och består av trenne herrar: Mike Lare, Scott Pletcher samt Jake Grim. 

Mike Lare har tidigare spelat med bland andra RINGWORM och Scott Pletcher var tidigare med i DARKMOON och ett helt gäng andra band. Men detta är vatten under broarna, i ovan nämnda trio har de lirat sedan 2017 och släpper nu sin första fulländare. Eller nyss, kanske man ska säga - den kom trots allt i maj. 

Jag tycker att detta rakt av är skitbra musik; döds med blackinfluenser, lite thrash och en grabbnäve hårdrock och det är synd och skam att de inte blivit signade av något bolag än. Blandningen är genial och black metal-sång och tempoväxlingar väger upp det som för min del hade kunnat slå över och bli lite väl gitarrvurmigt. Nu håller de sig istället på precis rätt sida om den gränsen och det gör mig rasande glad, så pass att jag nästan kan känna lukten av svettiga festivalbesökare i ringlande köer till öltälten.  

Det finns inte jättemycket material på Youtube, noll på Spotify men desto mer på bandcamp. Därför föreslår jag i första hand att ni går in på den här länken och förkovrar er med albumets samtliga åtta spår:

Hurra för Bandcamp

I andra hand kan ni med fördel klicka in er på nedanstående:

Fredagslistan 2020, vecka 38: Eternal Bloodshed

Och med detta tar vi helg. Pax Vobiscum!

/Susanne

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg