måndag, februari 17, 2020

Martins måndagsmeck 2020, vecka 8: Psychotic Waltz

Gott folk!

Det har ju blivit en hel del teknisk döds i meckighetstipsandet, så idag tänkte jag att det blir ändring på det. PSYCHOTIC WALTZ är ett underbart progressivt metalgäng som nu, synbarligen till mångas förtjusning, har återuppstått med sin originaluppsättning.

Och jag kan väl förstå folks ysterhet när jag lyssnar på "The God-Shaped Void", för satan vilken fantastisk platta detta är! Den har det mesta av vad en kan begära av en progressiv platta: musiker som nailar in sina insatser med ena handen bakbunden, underbar produktion så du kan höra allt teknisk mumma, och helt asgrymma låtar. Ja, ni får avgöra själva. För egen del så misstänker jag att jag kommer att knarka ner mig svårt i den här skivan under den kommande veckan.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg