måndag, september 02, 2019

Martins måndagsmeck 2019, vecka 36

Gott folk!

Tycker ni, liksom jag, att det var trist att mina tekniska tisdagstips bara försvann helt abrupt? Den serie inlägg som jag inleder idag kommer att råda - åtminstone delvis - bot på detta tragiska tillstånd. Varje måndag, med vissa undantag som när verkligheten ofrånkomligen kommer slå sig in och tvinga mig att exempelvis vabba, kommer ni kunna ta del av ett skivtips av det lite jobbigare slaget. Det kommer bli en hel del fokus på teknisk döds, brutal döds, dödsgrindcore - helt enkelt musik som oftast får gemene hen att rygga tillbaka - och det ska bli så satans gott!

I dagens tips, i vilket jag såklart vill öppna med en helvetisk bredsida, gottar vi ner oss i DISENTOMB. Kolla bara in den kvistiga loggan gott folk! Ni fattar redan nu att här vankas det svavellavemang deluxe. DISENTOMB från Brisbane i Australien har haft en lika respekterad som ekonomiskt torftig karriär sedan starten 2009. Jag upptäckte bandet med senaste plattan "The Decaying Light" som kom i år, och den är såklart en skiva som får mig att känna att jag hade velat upptäcka bandet tidigare.

Bandets brutala dödsmetall är så fläskläppsgrov att jag hoppas ni kommer baxna likt mig. "The Decaying Light" är en skiva som jag tror kommer hamna högt upp på årsbästalistor hos skribenter som gärna hissar extrem musik. Bandet gör allt rätt från produktion till spelskicklighet och urstarka låtar fängslar den här skivan något vansinnigt.

/Martin




Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 18: Bridge 9 Records!

  I veckans avsnitt av metalbibliotekarierna styr vi skutan till staden Boston i delstaten Massachusetts i landet USA. Praktiskt nog är det ...

Populära inlägg