onsdag, juni 12, 2013

Konsten att längta ihjäl sig (Sweden Rock 2014)

Sådär i sista stund tänkte jag bara njuta med er kring nyheten om Sweden Rock 2014. Precis innan KISS gick på kom det upp en film på skärmarna där de presenterade några av nästa års band. Jag trodde på fullt allvar att jag skulle kissa på mig. Det hade varit en fullt naturlig reaktion för övrigt.

Först - att de bokat TRANSATLANTIC är en njutning som jag fortfarande bara tror när jag ser det. Detta betyder även att jag redan nu planerar för semester i juni nästa år eftersom jag inte tänker nöja mig med ett nedkortat festivalgig (typ RUSH i år) utan vill se ett helt gig med detta världens idag mest musikaliskt genialiska band. Däremot tänker jag självklart vara på plats när de visar Sweden Rock vilket skåp det gäller och exakt var det skall stå.

Sedan - PHENOMENA. Jag har precis förberett mina metallbobgnuttkariekollegor att de bör stå beredda med skopa och sopsäck eftersom det finns en inte alls opåtaglig risk att jag kör en spontaneous combustion när följande låt drar igång:


Sweden Rock har med dessa två band redan sopat rent efter 2013 års (för mig) magplask gällande lineup. Jag önskar att jag redan nu kunde åka bort till åkern och sätta mig och vänta.

Jag ska bara hinna med lite annat först.

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 11: Herr B vill se Skindred live!

  Pga en skidolycka vilket involverade flera vassa föremål, ett antal vithajar och en eller annan dödlig kamp mot beväpnade köksredskap blir...

Populära inlägg