måndag, mars 25, 2013

Veckans Youtubeklipp: BEYOND CREATION

Kanadabördiga BEYOND CREATION tillhör den skara band som jag verkligen skulle vilja se live. 2011 släpptes deras magiskt förträffliga debutalbum "The Aura". Jag recenserade skivan i början av 2012. Plattan har inte varit lätt att få tag på då den släpptes på en liten label, PRC Music.

För några veckor sedan meddelade dock franska SEASON OF MIST, hemvist för bland andra BENIGHTED, NECROPHOBIC och FUNERAL MIST att de hade kontrakterat bandet och planerar att re-releasa "The Aura". Mycket glädjande, för detta band förtjänar verkligen uppmärksamheten.



/Martin

2 kommentarer:

Matrulda sa...

Jag kan inte se den! "This video contains content from Believe, who has blocked it in your country on copyright grounds."

Metallbibliotekarien sa...

Nu ska det vara fixat. Fick ta en annan video. Trist.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg