tisdag, juni 19, 2012

Samhällsinformation och trams

Morgen, alles. Först lite samhällsinformation. Jag har under en längre tid känt mig lite kvävd av att bara skriva om metal eftersom hårdrock idag endast utgör ungefär en fjärdedel av allt jag lyssnar på, samlar på och intressererar mig för. Därför har jag bestämt mig för att sparka igång bloggfunktionen på min setlistesida också, så att jag som idag när jag alldeles fullkomligt snöat in på ARBETE & FRITID (bandet, inte sysselsättningarna) även har en outlet för att skriva om sånt. Kanske vill någon läsa. Kanske inte. Vem är jag att döma?

I vilket fall - ni som frekventerar denna blogg och gillar mitt flamsande kan även piska in http://www.livinginthepast.se bland bokmärkena. Det kommer att bli massor av fina historier där också, ni kommer att lära er jättemycket. Dessutom (och det här är nog det ALLRA bästa ändå) så får jag tillfälle att i sann DDR-Sverige-anda säga meningar som "i den ANDRA kanalen sänder vi nu ett inlägg om BO KASPERS ORKESTER och deras inverkan på finniga ungdomar på glid. Här i ettan blir det som vanligt lite WASP och DEEP PURPLE". Jag längtar redan.

Nåväl, onto dagens agenda. Beskrivningen blir kort men innehållet desto roligare. Det finns en sida som heter ioffer som säljer en oändlig mängd skit, men även lite bra grejer. Dessutom säljer folk där bootlegs. I MASSOR. Det bästa med sidan är att den översätter till Dig, så att Du förstår vad det är Du ska köpa. Därför, om Du vill se en konsertfilm med Alice Cooper från Stockholm 1988 så blir Du väl OERHÖRT sugen av att köpa efter att ha läst nedanstående text?


"Den Alice cooperen bor i köttlönelyften
Ditt näve och skrän turnerar 1988

... Detta som listar, innehåller Dvd ett videopn objekt, som du ser det
på pic-brölet. Detta speciala materiellt innehåller
Kvalitets- kan du känselförnimmelsen det, är ett utmärkt avtal av
retro materiell tappningvideo.
inhandla detta för att se den Alice cooperen att utföra direkt på
Lönelyften ditt näve och skrän Tour arrangerar.
-
Stort dvdfall och märkt disk också här,
Och den en gång älskade Alice Coopermusiken.
Vi har faktiskt några av de sällsynta video lämnade så oss
avgjorde att göra det a
SPECIALT AVTAL för de som intresseras för att få baksida till
förflutna till och med de bearbetar med maskin kommer med tid video och tillbaka 80-tal!
- Och naturligtvis
FRI SÄNDNINGS för alla
över hela världen!
KÖP 4 OCH FÅR det 5TH FRITT!

Setlisten:
Tonårs- Frankenstein
Ingen mer Herr Nice grabb
Miljarddollaren behandla som ett barn
Är den som är min, förkroppsligar
En arton
Gå till helvetet
Prince av mörker
Kotlettkotlettkotlett
Gail
Ro på vit snör åt
Endast kvinnor blöder
Jäkel mat
Den svart änkan
Dead behandla som ett barn
Mördare
Skola ut
Frihet
Under mitt rullar

Information:
Sammanlagda rinnande Time: APROX.93 noterar
Granska
Hoat på hälen av Alices återkomst går han igen
en mer heavy metalbana med ”lönelyft ditt näve och skrän” men med a
stort avtal mer framgång som ses därefter på ”Constrictor”. Fördriva något liknande
av ”frihet” och ”låsa mig upp” är nätt oväsentligt, från 'Prince
Av mörker onwards finns det en markerad förbättring som Alice och
Kane Roberts skapar en musikalisk splatterfilm till storen verkställer
ställa ut precis vad kombinationen var kapabel av på dess bäst.
Täcka detta är all nätt goda, när du får förgånget det fasliga album
stoppa men lite kunde ha förberett någon för skulle vad händ
därefter…,"
 

Bara för den som inte är helt bevandrar i Alicefloran: Turnén hetter "Raise your fist and yell (ditt näve och skrän) och låten Kotlettkotlettkotlett heter egentligen Chop Chop Chop och syftar till något helt annat.

/Alex

3 kommentarer:

Kim sa...

Haha, tack för en god start på morgonen, ”lönelyft ditt näve och skrän” :-)

Kollapsens Kollega sa...

Haha, Guld! Var tvungen att göra en sökning på manowar: Den historiska MANOWAR-konserten bor i Athens Grekland, & en ultra sällsynt intervju med musikbandet (ERIC ADAMS, KÄNGURUUNGE DEMAIO, DAVID SHANKEL, NOSHÖRNING) på tempelet av parthenonen vid MTV hårdrockaren klumpa ihop sig

Setlist:
Blod av min fiender
Achilles, dödskamp och extas
Konungar av belägger med metall
Byten med driver
Underteckna av bulta
Rullar av avfyrar
Svärta lindar, avfyrar & stålsätter
Belägga med metall krigare

"känguruunge demaio", hur fan fick den ihop det?

Kollapsens Kollega sa...

Haha, Guld! Var tvungen att göra en sökning på manowar: Den historiska MANOWAR-konserten bor i Athens Grekland, & en ultra sällsynt intervju med musikbandet (ERIC ADAMS, KÄNGURUUNGE DEMAIO, DAVID SHANKEL, NOSHÖRNING) på tempelet av parthenonen vid MTV hårdrockaren klumpa ihop sig

Setlist:
Blod av min fiender
Achilles, dödskamp och extas
Konungar av belägger med metall
Byten med driver
Underteckna av bulta
Rullar av avfyrar
Svärta lindar, avfyrar & stålsätter
Belägga med metall krigare

"känguruunge demaio", hur fan fick den ihop det?

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 13: Hetast just nu enligt Martin

 Gott folk!  Idag är det långfredag. En dag som, om du är kristen, ska tillbringas i dyster kontemplation över att Jesus spikades upp på kor...

Populära inlägg