tisdag, april 24, 2012

Pigeon Toe?

Någon som känner till ett band som heter PIGEON TOE?  Jag gjorde det inte för en vecka sedan kan jag säga. Men sedan Lifeforce Records tyckte att jag skulle ha åtkomst till deras releaser så var bandets "The First Perception" en av de första filerna som damp ner i mejlkorgen. Och efter ett antal lyssningar så får jag säga att skivan så smått börjar sjunka in så till den milda grad att jag går och nynnar på musiken.

Musikaliskt hamnar bandet inom den progressiva rocken, med vissa inslag av metal. Framför allt låter det oerhört snyggt och proffsigt om bandet på ett sätt som jag i sanning uppskattar. Vissa låtar är aningens för krystade rent rytmiskt för att jag ska falla för dem, men nedanstående exempel visar på en låt som jag storligen uppskattar.

/Martin



1 kommentar:

Susanne sa...

Inte alls dumt faktiskt. Fast det krävdes ett par genomlyssningar. :)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg