torsdag, april 19, 2012

En liten lördagskrock bara

Det är rätt magnifikt ändå, att Sweden Rock 2012 lyckats skapa en lördag som slår undan benen på de flesta gånger jag varit på den gamla åkern. Detta dessutom utan att det blir någon alltför överjävlig krock. Det enda gruset i bägaren för min del är att SLAUGHTER och SYMPHONY X spelar samtidigt, egentligen hade jag velat se Symphony X men de misshandlar sin låtskatt så totalt genom att vägra spela annat än det senaste vilket jag tycker är ett hån mot oss som följt dem i över femton år. Dessutom är Slaughter-giget väl det första på svensk mark någonsin? I vilket fall så är det halva VINNIE VINCENT INVASION som står på den scenen, bara det får det att vattnas i munnen redan nu. Om de sedan väljer att köra Burnin´ bridges också och därmed ge en rejäl känga till geni-idioten Vinnie Vincent så kommer åtminstone jag att fnissa lite tyst för mig själv.

Möjligheten att få se FISH och KING DIAMOND live samma dag har aldrig tidigare existerat. Kanske kommer den aldrig att existera igen. Jag kommer att vara där, jag kommer att vara en av dem som om femtio år blir uppringd av dåtidens musikhistoriker och får svara på frågan: "hände det verkligen, är det inte bara en myt?".

Det spritter av förväntan, längtan och lycka i fingrarna när jag skriver detta. Bara 51 dagar kvar.

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg