torsdag, februari 16, 2012

Supporta Scenen: ORIGIN, PSYCROPTIC, LENG TCH'E

Emellanåt blir man ju rejält glad - som Alex vill jag gärna ansluta mig till hysteriska utbrott över MAIDENs planer för sommaren och nästkommande år. Men innan dess skall det gås på andra konserter i vanlig ordning.

Ett exempel på det är morgondagens tekniska dödsuppvisning på Stengade 30 (som märkligt nog ligger på nummer 18) i Köpenhamn. För underhållningen svarar ORIGIN, PSYCROPTIC och LENG TCH'E så att anta att det blir fokus på furiöst lir är ingen högoddsare direkt. Kul är att paketet visar på den multinationalism som finns inom scenen - ORIGIN från USA, PSYCROPTIC från Australiska Tasmanien och LENG TCH'E från Belgien.

Förband är ITE MISSA EST - ett band vars musik inte riktigt faller mig på läppen om jag ska vara ärlig.

Priset är verkligen inte farligt: 150 danska kronor får man daska upp, men det är sannerligen inte mycket i sammanhanget. Ställer man priset i jämförelse med blastbeatsration banden bjuder på blir det absurt billigt, haha!

Första band stolpar upp på scen 21.15 enligt uppgifter från Stengades alldeles utmärkta pressansvariga.

Vad? Rensfest med ORIGIN, PSYCROPTIC, LENG TCH'E och ITE MISSA EST
Var? Stengade 30
När? Imorgon, 17/2, Insläpp kl. 21
Pris? 150 DKK

/Martin

2 kommentarer:

JonteRoyal sa...

Fan, det där skulle va kul att se. Men Köpenhamn är ju en aningens lång bit bort...

Förresten hörde jag att du (Martin alltså - ni är ju visst tre som styr här nu :)) stått och pratat lite skit om mig med Kim här i dagarna.

Liten värld... :)

Metallbibliotekarien sa...

Jo, det är ju det. Fast turnén var i Stockholm häromdagen ;-)

Oja - Kim berättade en hel del ;-) Nädå, haha! Men visst - liten värld och allt det där!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg