tisdag, oktober 11, 2011

Cynic

Utflippade prog/döds/fuck-all bandet CYNIC återvänder med en EP betitlad "Carbon-based Anatomy". Gissa vilket datum? 11/11 2011. Nej, jag skojar inte - det verkar vara fler än Dirk Verbeuren som har insett det lite smarta i att släppa en platta den dagen.

CYNIC är ett mycket imponerande band i mina öron. Jag gick igång som en motherfucker på bandets andra platta "Traced In Air" och tyckte att debuten "Focus" som släpptes hela 15 år innan uppföljaren var bra den med. Därför ska det bli oerhört kul att höra vad galningarna har hittat på nu. "Re-Traced"? Jag försöker inte att tänka på det klavertrampet, utan föredrar att ge bandet en ny chans. Det är de fan värda. En liten sneak-preview? You bet.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg