tisdag, september 27, 2011

Lågt och högt

Kollega Tomasz har redan tagit upp det totalhaveri som METALLICA och Lou Reed gör sig skyldiga till med låten The View. Detta är så dåligt att jag inte ens vill bädda in videon, utan ni får nöja er med en länk.

Jag missunnar såklart inget band att testa nya grejer, men detta ligger på en musikalisk nivå så låg att jag inte kan begripa hur någon, än mindre METALLICA vill sätta sitt namn på det. Ett så taffligt trumkomp som detta var det längesedan jag hörde. Ja, jag vet att det är Ulrich, men man kan faktiskt begära mer av en kille som spelat trummor i över 30 år än ett musikskolekomp modell 1 A. Riffen är av värsta alibikaraktär och mer sövande en en karta Sobril. Och ovanpå detta får man Lou Reed vars insats är så träskartat dålig att jag faktiskt skruvade på mig under lyssningen. Är resten av plattan av samma kvalitet kan den mycket väl kvala in som en av de sämsta plattorna som släptts. Överhuvudtaget.

Då lyssnar jag hellre på MACHINE HEAD som släppt nytt i form av "Unto The Locust" - det finns några riktiga höjdarriff på denna platta. Och detta från ett band som förmodligen kände av en viss press då föregångsplattan "The Blackening" blev tokhyllad av en i stort sett enig kritiker- och lyssnarskara. Imponerande, men jag väntar med att ge ett betyg då detta känns som ett släpp som förtjänar lite tid.


/Martin

3 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Hm.
Jag har inte velat kolla in Metallica/Lou Reed-grejen alls hittills, men den där sågningen gör mig nästan sugen.
Det är lite som att kissa på ett ko-stängsel.
Kan det verkligen göra sååå ont?
Kan det verkligen vara sååå dåligt?

Metallbibliotekarien sa...

Svar ja.

JonteRoyal sa...

CRA//

Jag utmanar dig. Hittar du något sämre än Met/Reed i år bjuder jag på öl.

Ärligt talat kan det nog klassas som det sämsta jag någonsin hört. Jag förväntar mig nästan att det ska avslöjas som det practical-joke det är...

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 11: Herr B vill se Skindred live!

  Pga en skidolycka vilket involverade flera vassa föremål, ett antal vithajar och en eller annan dödlig kamp mot beväpnade köksredskap blir...

Populära inlägg