fredag, november 19, 2010

Årsbästalista 2010 - konsertnominering nr. 7

Alice Cooper - Stockholm Sonisphere 7/8

Okej, det regnade. Trist. Men utöver regnet så var detta den i särklass sämst arrangerade festival jag någonsin besökt. Jag var vansinning på precis allt när jag efter bara sex Iron Maiden-låtar gav upp och lämnade leran. Allt, utom Alice Cooper. Visst, han körde inte hela setet, några obskyra låtar i mitten hade tagits bort. Detta och ovädret till trots visade Alice helt klart var skåpet ska stå, proffs som han är även i ruskväder. När han dessutom tackade efter giget och sade "you´re the bravest audience in the world" så värmde det åtminstone lite.

1. School’s out (partial)
2. No more mr. nice guy
3. I’m eighteen
4. Wicked young man
5. Ballad of Dwight Fry
6. Go to hell
7. Guilty
8. Cold Ethyl
9. Poison
10. Black Widow (instrumental) / -drum solo-
11. Vengeance is mine
12. Dirty diamonds
13. Billion $ babies
14. Killer
15. I love the dead (ending section)
16. Feed my Frankenstein
17. Under my wheels
18. Elected
19. School´s out

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg