fredag, maj 07, 2010

Uppdateringar på WeRock samt fredagslistan

Nu finns det tre nya skivrecensioner att ta del av på WeRock. Mats Manhammar har levererat en verkligt maffig recensionstext om Tobias Sammet's AVANTASIA dubbelsläpp i form av "The Wicked Symphony" och "Angel Of Babylon" och att säga att han är lyrisk är inget understatement. För er som liksom jag själv gillar tekniska uppvisningar och blästrande av trumset finns en recension av BRAIN DRILLs senaste släpp "Quantum Catastrophe" samt EXODUS "Exhibit B: The Human Condition".

Och eftersom det är fredag är det ju också dags för den veckliga fredagslistan. Då jag varit nästan helt insnöad på just extrem döds denna vecka får ni även två YouTube-klipp med smått fantastiska MISERY INDEX vars släpp "Heirs To Thievery" som man kan lyssna på i sin helhet här. Och lite BRAIN DRILL.





2 kommentarer:

SheerFaith sa...

Misery Index plattan är verkligen sjukt bra! Så här vill jag ha min death/grind, arg och politisk. Tänk dig en spelning med Misery Index och Napalm Death. Skulle man överleva den ?

Metallbibliotekarien sa...

Haha - ja du frågar du mig så hade jag nog gjort ett ärligt menat försök att överleva. Vilket drömgig det hade varit!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg