fredag, februari 05, 2010

SRF uppar anten

Efter en ganska såsig och mossig inledning på bokningslistan till årets Sweden Rock Festival har nu festivalledningen inom loppet av ganska kort tid gjort några riktiga kvalitetsbokningar.

OPETH - ja vad ska man säga som inte redan har sagts? Sveriges med råge mest originella band som alla gånger jag sett bandet fullkomligt ägt och hänfört publiken. Då bandet har en vansinnigt hög lägstanivå bör bandets konsert bli en av höjdpunkterna på festivalen. Allra bäst hade det varit om festivalen ger lite extra speltid till bandet då låtlängden på en standardlåt av OPETH inte är att leka med, haha!



SLAYER - bandet som verkligen har bibehållt samma stenhårda stil rakt igenom karriären, och ett av mina absoluta favoritband alla kategorier. Tanken på att höra de första tonerna av South of Heaven klagandes ringa ut över en stor publik taggad till tusen ger, redan nu, gåshud.



MASTODON. Yes! En, för SRF, väldigt oortodox bokning. Atlantabandet har, som ni säkert känner till, golvat med varenda platta. Våt dröm: att bandet går in och kör hela "Crack The Skye" rakt av.



WATAIN - blodet lär spruta, bokstavligen, när Stockholms kanske svängigaste black metal-band intar SRF.



BEHEMOTH - kommentarer överflödiga, eller hur? ;)




Det hade naturligtvis varit underbart att redan nu ha biljett - men än så länge håller jag på att vela om jag ska åka eller inte. Till saken hör att jag ska på Sonisphere i Prag veckan efter, och man kan ju undra vad är det som gör att jag hellre åker dit än till SRF?

METALLICA
MEGADETH
SLAYER
ANTHRAX
HEAVEN & HELL
MASTON

1 kommentar:

Chief Rebel Angel sa...

Faktum är att SRF so far ser helt vansinnesbra ut.
Om jag nu inte var en sån j*vla gubbe som inte överlever en dryg helg i tält med alkohol inblandad så vore det ju gjutet.

Sjukt bra.
SJUKT bra!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg