torsdag, augusti 06, 2009

På gång

Sitter och recensionslyssnar i stora mängder inför kommande publiceringar på Werock.

Och, såklart, inget står sig mot "Evangelion" - det hade varit för mycket begärt av exempelvis
ILLDISPOSED vars platta "The Prestige" jag tidigare har skrivit om här. Denna gång blir det den kommande plattan "To Those Who Walk Behind Us" och re-releasen av "1-800-Vindication" som kommer att avhandlas. Och bitvis låter det riktigt bra!

Mer spretigt, men inte mindre intressant, är DARZAMATs "Solfernus Path" med fullkomligt överlastad gotisk metal med vissa inslag av black metal. Denna platta har ganska många beröringspunkter med ETERNAL TEARS OF SORROW (smaka på det namnet!) och deras "Children Of The Dark Waters" - trots finländarnas hemvist i melodisk dödsmetall.

Så det ser återigen ut som en sådan månad som kommer att andas och leva metal. Gött!

2 kommentarer:

SheerFaith sa...

Det verkar som att inget slår Evangelion enligt dig. Jag håller med det är en fruktansvärt bra platta. Men frågan är om den slår Fragmentary Evidence av Augury, jag tror inte det ;)

Metallbibliotekarien sa...

SheerFaith: Haha - ska ärligt erkänna att jag inte lyssnat så värst mycket på Augury, men de spelar med en meckighetsgrad som jag gillar :) Dock tror jag att du får mycket svårt att övertyga mig om att de är bättre än Behemoth ;)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg