måndag, juni 01, 2009

SRF Prequel

Med IMMORTALs "Sons Of Northern Darkness" försöker jag tränga undan den sura stämningen jag vaknade i imorse. Egentligen borde jag bara vara tokglad - det är 48 timmar tills dess att jag drar till Sweden Rock Festival - som i år kan skryta med en riktigt hyfsad line-up.

Alla som åkt på festival, vet att dagarna innan man får dra iväg är en märklig blandning av extrem förväntan och en nästan aggressiv antipati mot det som inte rör festivalupplevelsen - till exempel det jobb som gör att man faktiskt har råd att åka på dylika event.

Kollade igenom spelschemat för i vilken gång i ordningen vet jag inte, och konstaterar nu när jag hör precis hur jävla bra IMMORTALs klassiska "Sons...." att jag inte kan strunta i att se bandets absolut första spelning i Sverige och istället gå och betitta EUROPE. Undrar om jag är den ende som har detta dilemma? *skratt*.

Läsare av Werock kan dessutom förvänta sig ett dunderreportage från festivalen signerat undertecknad och kollega Mats - har försökt få till en intervju med Daniel Svensson i IN FLAMES men det återstår att se om förfrågningen går igenom. Med tanke på att spelningen på SRF är den enda spelningen i Sverige för bandet, lär det vara en hel massa som vill prata med bandet.

Årets festivalöl för egen del: Staropramen
Brända plattor till festivalen: Hittills 4 stycken

3 kommentarer:

Tomasz sa...

Ha det riktigt gott nu och jag hoppas du får till intervjun med Daniel. Ska bli intressant att följa ditt äventyr.

MetalMats sa...

Kan meddela att det verkar som att jag ska få till en intervju med Blaze i alla fall! Lite smådetaljer att fixa bara! Det tråkiga är att det kan innebära att jag missar Amon Amarths spelning... Nåja, man kan ju inte få allt här i världen. Dessutom kommer AA både till Malmö och Köpenhamn i höst.

Metallbibliotekarien sa...

Tomasz: Det blev negativt med intervjun faktiskt. Får gå på den allmänna presskonferensen istället.

Mats: Gött mos - kommer att bli mycket intressant läsning :)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg