tisdag, december 09, 2008

10 i topp 2008

Sitter som bäst och knåpar ihop årets 10 i topp-lista, och det är en märklig blandning av ångest och extrem njutning som dominerar känsloregistret.

Visserligen gör många stora tidningar, som Close-Up, MetalHammer, Global Domination, årsbästalistor, och i jämförelse med dessa giganter kommer nog min inte att dra upp lika stora svallvågor i mediebruset. Ändå tycker jag att det är fruktansvärt kul att göra denna lista, i år är det av någon anledning extra kul, plus att det är synnerligen trevligt att på detta sätt summera året som gått.

Det har fötts en tanke att man kanske, i stället för att publicera hela listan på en gång, skulle publicera en plats per dag under 10 dagar - och att kanske lämna detta avgörande till er läsare av bloggen. Lämna gärna en kommentar och skriv vad ni tycker om denna idé. Deadlinen är fredag, den 12/12 kl. 17.00

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det låter som en mycket bra idé. Det blir mer spännande på så vis och roligare att läsa. Då kan du dessutom slänga in egna kommentarer för varje plats, så att det inte blir ett enda långt inlägg.

trailJoel sa...

En om dagen med din bästa låt från respektive skiva länkad från youtube motsvarande

Kim sa...

Toppenbra tycker jag - risk att jag också snor idén ;)

Svar på din fråga finns på min blogg...

Anonym sa...

Rena julkalendern ju!!
Gött...
hos mig får vaders xxv och satyricons The Age of Nero
högsta pott.

Metallbibliotekarien sa...

Har ännu inte hört Vaders jubileumsplatta - men jag gillar bandet sedan länge och kan tänka mig att den är hur bra som helst. Satyricon har jag bara hört några låtar av och de föll mig inte på läppen dessvärre - men det är å andra sidan inte mycket Black Metal som gör det...

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg