måndag, mars 16, 2020

Martins måndagsmeck 2020, vecka 12: Elder

Gott folk!

ELDER är på gång med nytt material, och det är det inte bara jag som gläder mig åt! Det här underbart proggiga bandet är så sagolikt bra i nästan allt de gör, och eftersom det har blivit så oerhört mycket teknisk döds i meckighetstipsandet så tänker jag att det kan vara skönt med lite mildare musik denna veckan.

2017 släppte bandet "Reflections Of A Floating World", och det var en skiva som jag tyckte var så bra att jag satte den på plats 9 i min årsbästalista över det året. Det här är utforskande och gitarrstinn musik som jag ständigt tycks återkomma till för att jag upptäcker nya saker i, trots en försvarlig mängd lyssningar under de senaste tre åren. Jag är mycket spänd över var bandet tar vägen på nästa platta.

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 17: Herr B frågar sig hur folk kan lyssna på sånt här trams?

  Den veckan blir det kontroversiellt! Herr B kommer avslöja de band han upplever är mest överskattade. Eller ja, något så när åtminstone. D...

Populära inlägg