fredag, juni 28, 2019

Fredagslistan 2019 v 26: Pissgrave - Posthumous Humiliation

Goder afton!

Förra veckan hade jag tänkt avhandla mina förväntningar inför Copenhell men eftersom en synnerligen oönskad migränattack grumlade planerna på att åka på festivalen fick det temat helt sonika falla bort. Istället för att gråta över spilld festivalmjölk siktar vi denna vecka in oss på en platta som utgör en alldeles ypperlig start på helgen, nämligen PISSGRAVEs andra fullängdare "Posthumous Humiliation" som såg dagens ljus den första mars innestående år.


Originalomslaget utgör en mycket väl iscensatt visualisering av begreppet "att må som en påse skridskor", här ovan ser ni den barnvänligare versionen. Personligen är jag vän av gore och slask och blir munter av dylika tilltag men jag tänker låta det vara upp till var och en av er om ni vill göra den omslagsgooglingen, vänlig som jag är.

Hur låter det då? Jo tack, bara bra. Dödsmetallkross skulle jag säga, andra hade nog benämnt det goregrind men allt det där är egentligen sekundärt. Det viktiga är att PISSGRAVE är otroligt bra på det de gör - det vill säga att leverera fullt ställ utan pardon och lyckas låta tajta samtidigt som musiken är fantastisk skitig och hal. Som ett välorganiserat blodbad ungefär. Med detta episka album säger jag god helg och smaklig musikalisk spis.

/Susanne

Fredagslistan 2019 v 26: Pissgrave - Posthumous Humiliation

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg