fredag, juni 29, 2018

Fredagslistan 2018, vecka 26: Vinnie Paul

Gott folk!

Jag gissar att ni, likt väldigt många andra, har uppmärksammat att PANTERAs legendariske trummis Vinnie Paul är död. Jag blev själv väldigt bedrövad över detta besked. Under en period tokdyrkade jag PANTERA, och det rent otroliga, brutala sväng som Vinnie Paul kokade ihop med sin bror Dimebag och resten av bandet. Därför blir veckans fredagslista en ren hyllning till Vinnie Paul. Jag har valt ut fem favoritlåtar med bandet som jag tycker visar på det rent fenomenala lir som Vinnie Paul var en mästare på.

PANTERA är ett av de där banden som jag så fruktansvärt gärna hade velat se live - den ack så minimala chansen att det skulle gå att få till är nu obefintlig - och i brist på detta så får vi hålla till godo med den rent legendariska konserten på Hultsfredsfestivalen 1995, en konsert som visar ett band på sin absoluta höjdpunkt.

/Martin

2 kommentarer:

Desmodeath sa...

Jag förstår att det är semester men jag klarar mig knappt utan fredagslistan. :-o ;-)

Metallbibliotekarien sa...

Tack för din kommentar Desmodeath :) Från och med denna vecka, vecka 32, så kör vi varje vecka som vanligt :D

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg