måndag, mars 05, 2012

Ronnie Montrose

Det var ju fan vad folk lämnar oss. Det är väl naturligt såklart, vi blir alla äldre, men det är ändå förbannat tråkigt varje gång. I helgen lämnade RONNIE MONTROSE oss efter att ha varit sjuk i cancer. Jag tänker inte överdriva hans betydelse för mig personligen och jag tänker således inte heller sälla mig till hyllningskörerna som alltid stämmer upp när någon dör. Jag konstaterar dock att den klassiska debutskivan från 1973 står sig lika bra idag som någonsin och när han körde skivan i sin helhet på Sweden Rock 2004 så var det en njutning för öron och själ.



Sov gott, Ronnie.

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg