måndag, mars 26, 2012

Global Evisceration

Fick en liten trevlig välkommen tillbaka-present idag. Ja, kanske inte så mycket jag som folk i Helsingborg som, liksom jag, gillar extrem death metal. CANNIBAL CORPSEs "Global Evisceration" DVD.

Har precis kollat igenom den, och jag måste säga att bandet rimligtvis borde vara ett av de hårdaste arbetande banden på planeten. En hel del extramaterial från en sväng i Europa, Gävles Getaway Festival är med på ett hörn, är ovedersägliga bevis på detta. Får mig att förakta än mer artister som inte håller samma tempo som CANNIBAL CORPSE att överhuvudtaget klaga på sin tillvaro. Fuck off.

Well, tillbaka till DVD:n. Det liras ju musik som katten - dräpande versioner av en hel del mummig musik. Fast jag får nog ändå säga att det är extramaterialet som gör den här DVD:n så bra.

Då jag vet att bandet är genuint trevliga prickar, framför allt trummisen Paul, så är det kul att få denna bild bekräftad på ett oerhört jordnära och fint sätt genom filmen.

Kommer finnas på avdelningen i veckan. Vill ni reservera den kollar ni in länken.

Kommer bli lite mer om CANNIBAL CORPSE framöver - är nästan färdig med att översätta intervjun jag gjorde med Paul på bandets stopp i Göteborg under Full Of Hate-turnén. Trevlig läsning där kan jag säga. Plus att vi i samband med denna förmodligen kör en tävling på WeRock också där ett av Paul signerat ex av "Evisceration Plague" (den med DVD i också) ligger i potten.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg