fredag, januari 27, 2012

Fredagslistan FTW!

Vet ni, att jag tror att veckans fredagslista kan vara den hårdaste vi gjort. Så kan det ju bli ibland. Det finns såklart undantag - framför allt de två sista låtarna som i det närmaste är att likna vid easy listening i jämförelse med övriga trallvänliga låtar.

Susanne öppnar i och för sig med tjohejsanmetal i form av NOCTURNAL BREED. En sprittande spelglädje finns verkligen i det bandets musik som får både mig och Susanne att le lite fånigt, haha! Lite genvägar via COLDWORKER som rensar friskt från debutplattan "The Contaminated Void" innan det riktiga panikylandet börjar med BLUT AUS NORD och Epitome V. Detta är verkligen inte min kopp vodka om jag säger så.

Rensfest i låtarna tre med SVARTSYN, LENG T'CHE och MARDUK innan Susanne lugnar ner sig något och drar på med NECROS CHRISTOS och DARK FUNERAL, SECRETS OF THE MOON och MORGUL.

Sen blir det aningens mer mainstream: LAMB OF GOD från nya plattan "Resolution", följd av ARCH ENEMY och OPETH för att fylla pretantiöskvoten fullt ut i positiv mening innan djupdykningen ner i det ljuvliga tekniska träsket tar oss till NILE, PSYCROPTIC, CANNIBAL CORPSE och BEHEMOTH innan vi släpar oss upp på melankolins saltdränkta stränder med FAIR TO MIDLAND och GHOST BRIGADE.

Nästa vecka blir det temalista igen. Den kommer bli bisarr minst sagt!

/Martin

2 kommentarer:

Matrulda sa...

Diggar verkligen denna spellista, bra jobbat! :)

Metallbibliotekarien sa...

Vi tackar för det glada tillropet :-)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg