måndag, december 12, 2011

Skumt...

Jag har under min senaste livstid (34 år) i princip aldrig varit i fas med min samling. Det har alltid funnits en ny olyssnad skiva i högen, ett videoband eller en dvd som behöver betittas eller överföras/redigeras. Jag skämtar inte, any given day de senaste tjugo åren har det funnits ett hundratal olika slags media i olika högar som har väntat på behandling.

Idag, dagen innan lucia 2012, är högarna nästintill obefintliga. En enda LP (förvisso dubbel), kanske en fem, sex köpecd´s, runt femton bootlegs (cd + dvd) samt två Warlock-konserter som behöver redigeras lite grand. That is all.

Det känns underligt att vara så här nära någon form av balans. Skulle jag då plötsligt imorgon ta fram en skiva ur samlingen som jag redan hört och lyssna på - BARA FÖR NÖJES SKULL?

Jag tror jag måste handla lite.

/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg