tisdag, november 22, 2011

Årsbästalista 2011 - de nominerade plattorna, nr. 1

Att det ska skrivas årsbästalistor även detta år torde ju inte komma som någon överraskning, men ändå känns det som om det blir lite svårare för varje år som går. Nåväl ni som läste bloggen förra året vet med er att jag inför den årsbästalistan som publiceras på WeRock.se från min sida brukar föregås av en genomgång av de alster som kan komma ifråga för en top 10 placering på listan. Så utan vidare mankemang;

Nominerad: "Until Fear No Longer Defines Us" - GHOST BRIGADE

Finskt vemod är jag oerhört svag för. När GHOST BRIGADE släpper skivor brukar dessutom leveransen av sagda känsla vara av yppersta klass. "Until Fear No Longer Defines Us" är inget undantag - varierad sång, starka refränger och mycket fin produktion gör att jag inte kan annat göra än att nominera skivan till årsbästalistan 2011.

/Martin


3 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Jo, man vet ju att det ska skrivas årsbästalistor...
...men ändå. Det är inte jättelätt.
Håller också med om denna nominering, det är helt klart en kandidat. Kommer nog försöka göra en sammanfattning på de potentiella skivorna - men det blir inte med en skiva i taget. I så fall borde jag börjat i oktober, typ...

Tomasz Swiesciak sa...

Håller med där!

Metallbibliotekarien sa...

Visst är det svårt. Jag brukar begränsa mig till 20 nomineringar, och det bygger ganska mycket på framförhållning och ett aktivt funderande under hela året. Dock tycker jag att jag var bättre förberedd 2010 än jag är nu, haha!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg