onsdag, oktober 19, 2011

Fuck The Facts

Nej, detta är inget skämt - bandet heter verkligen FUCK THE FACTS. Och de spelar grindcore. Kände att vi behövde ha något för att balansera upp Alex inlägg om KISS häromdagen då detta får stå för det mer mainstreamartade på bloggen hittills denna veckan. Inte för att jag betackar mig - det inlägget har genererat en satans statistik och trafik från forumen på Sweden Rock och Kiss Army Sweden - så pass att jag trodde att statistiken ljög då den på två dagar visade på mer besökare än vad vi hade på hela förra veckan. Nej jag skojar inte.

But I digress - FUCK THE FACTs "Die Miserable" var det ju - detta kan vara en av de mest skruvade plattor jag hört på ett bra tag. Stommen är grindcore, men bandet tweakar till sin musik med diverse tillhyggen så att det faktiskt känns som om de tillför något nytt till genren. Och det är ju inte så dumt. Hur det låter?

Kolla här.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 13: Hetast just nu enligt Martin

 Gott folk!  Idag är det långfredag. En dag som, om du är kristen, ska tillbringas i dyster kontemplation över att Jesus spikades upp på kor...

Populära inlägg