fredag, september 30, 2011

Fredagslistan

Vi återvänder denna veckan med en någorlunda återställd ordning: jag har returnerat till mitt lyssnande på piskmetal, Alex till sin något mer bizarra blandning. Nog för att jag gillar progressiv hårdrock, men GENTLE GIANT kommer jag nog aldrig vilja bli intresserade av så som Alex är. Dålig musik? Nej, men inte min bag helt enkelt.

Upptäckte ett nytt band jag gärna tipsar lite extra om, PSYCROPTIC. Här gås det minsann loss på triggade bastrummor på ett tekniskt briljant sätt, vilket såklart matchas av riffkonst modell meckig. Bra lir helt enkelt.

Har ni kollat in listorna sedan innan kommer ni nog inte ha några problem att identifiera vilka låtar jag har valt, men för tydlighetens skull kan jag avslöja att listan är uppbyggd enligt varannanlåtsprincipen. Första låten är min.

/Martin


Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg