tisdag, augusti 23, 2011

En stunds lättnad

Ibland är det så skönt att lyssna på plattor som inte har ambitionen att vara något annat än bara en platta fylld med musik - inget mer. Det kan vara svårt nog visserligen att göra riktigt bra musik, men ibland smyger sig prettoallergin på med kraft, och jag slår bakut på blotta tanken på band som så att säga vill förstora upp musik till rent absurda nivåer med tal om att deras plattor minsann är en kommentar till de stora eviga frågorna i tillvaron.

Ibland älskar jag sådana skivor, så detta tillstånd är ju inte konstant. Men när det infinner sig så kan jag varmt rekommendera en platta som "All Guts, No Glory" av EXHUMED. Där har man ju en titel som inte lämnar några tvivel om vad det handlar om för typ av musik, eller hur? Exakt.

Kolla bara in omslaget:
Sen kan ni ju dra era egna slutsatser, haha!
Blir ni lika sugna som jag blev på att höra hur det låter mer exakt, rekommenderar jag denna länken. Längre recension nästa vecka på WeRock för de hågade utlyses likaså.

/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg