onsdag, januari 19, 2011

Sweden Rock Festival 2011

Sweden Rock har jag en såndär hatkärlek till. Jag började gå 1995 och fram till 2003 var det oslagbara konsertupplevelser man fick för en bra peng. Sen började allt med höjda biljettpriser och fler dagar varpå jag började tycka det kändes lite urvattnat. Nu är det ända sedan 2005 som jag såg alla dagarna, men jag har full förståelse för alla som gillar veckan i BlekingeRockens tecken. 2007 och 2008 stod jag helt över, det fanns annat som krävde min uppmärksamhet i musikvärlden då (Genesis/Heaven & Hell 2007 och Return To Forever 2008) men både 2009 och 2010 återvände jag (en och en halv resp. en dag).

Huruvida det blir något SRF för mig i år är fortfarande oklart. Jag vill hemskt gärna se Mr. Big igen, men allra helst inomhus på typ Amager Bio i Köpenhamn med hela låtsetet och inte ett nedkortat eftermiddagsset i Norje... Jag skulle möjligen stanna kvar och se ett par låtar med Judas Priest, som ett litet tack för allt även om jag tycker de låter trötta numera, jag skulle även definitivt vilja se Dan Reed med band, Ghost, Hawkwind och Fläsket Brinner.

Allt hänger dock på schemaläggarna. Jag åker bara en dag om jag åker om inte något väldigt exklusivt dyker upp, och 2010 lades ett fredagsschema som blir svårt att toppa. Vi får väl se.

Några gamla minnen från när festivalen varit som allra bäst:

Foghat - Home in my hand, 2004
Mercyful Fate - The oath, 1999 (ej komplett men GUUUUUD. Eller SAAAAAATAAAAAAN!)
Dio - The mob rules, 2000
Cinderella - Second wind / Push push, 2010
Bruce Dickinson - Silver wings, 2002
Anthrax - Indians, 2003
Alice Cooper - School´s out, 2006


/Alex

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg