måndag, december 13, 2010

Löjligt mycket nytt på WeRock

God förmiddag!

Redaktionen på WeRock har hållt ett, för att uttrycka det försiktigt, bra tempo senaste tiden.

- Robert "Chief Rebel Angel" Gustafsson bevistade en thrashorgie på Debaser Medis med inga mindre än KREATOR, DEATH ANGEL och EXODUS - ni hittar recensionen av detta event här.

- Gillar man långsammare takter, likt de CANDLEMASS är mästare på, och fina konstverk av Slusk gör man sig en enormt stor otjänst om man inte kollar in tävlingen som pågår just nu. Den hittar ni här.

- Man kan också ta del av en recension från Malmös KulturBolaget från undertecknad. SOILWORK, ALL THAT REMAINS, CALIBAN, NEAERA och BLEED FROM WITHIN stod för underhållningen. Den maffiga texten hittar ni här.

- Fredrik Degerström har pratat gitarrister (bland annat) med Fredrik Mannberg från NOCTURNAL RITES/GUILLOTINE. Den intervjun hittas här.

- Samt att decembers mitt-i-månaden-recensioner är publicerade. Från denna pennan finns det recensioner av GOD DETHRONEDs "Under The Sign Of The Iron Cross" och HATEs "Erebos".
Andra bands alster som avhandlas är HELLOWEENs "7 Sinners", ALLEN-LANDEs "The Showdown" och spännande NECRONAUTs självbetitlande album.

/Martin

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Degerström, kompis. Degerström. 8)

Metallbibliotekarien sa...

Sorry kompis - det är ändrat. Man skulle kanske kunna begära att jag skriver rätt namn när jag trots allt lade upp artikeln, men uppenbarligen inte haha!

Fredrik sa...

Jag är van. 8) Mitt namn verkar svårt att få till rätt. Inte ofta det är hundra på första försöket. hehe

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg