onsdag, november 24, 2010

Till minne av Eric Carr



Idag, den 24/11, är det ofattbara 19 år sedan Eric Carr i KISS lämnade oss. En fjärdedels livsålder. Det känns konstigt, han var en oerhört stor del av min uppväxt och det var den första förlusten av en människa som verkligen betydde något som jag var med om.

Jag fick aldrig tillfälle att träffa honom, men jag såg honom live 1988 när KISS var i Köpenhamn på en av mina favoritturnéer (Crazy Nights). Jag vårdar minnet ömt, och idag tänder jag ett ljus och kör 80-talets allra bästa köpvideo Animalize Live Uncensored på full blås i dvd´n.

19 år sedan. Det är fanimej inte klokt.

KISS: Black Diamond, live Detroit 1984 (Eric är ett MONSTER här!)


5 kommentarer:

Grimgoth sa...

Fan har tiden verkligen gått så fort?
R.I.P

Stones sa...

Är det verkligen 19 år sedan.

Seance sa...

R.I.P

Idag blir det "Carr Jam 1981" från Revenge albumet.

Anonym sa...

R.I.P

Unknown sa...

Eric carr miss You rip 12 juli 1950-24 november 1991

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg