måndag, december 14, 2009

Årsbästalista 2009 - de nominerade

Jag tror aldrig att jag har våndats lika mycket med årsbästalistan som jag gör i år. 2009 kommer i backspegeln att framstå som ett mycket starkt metalår. Årsbästalistan presenteras på WeRock, men känner man för att lyssna på några av de nominerade plattornas låtar kommer jag lägga ut en Spotifylista på Helsingborgs Stadsbiblioteks Facebooksida inom kort.

Nomineringarna 2009

"Chargepoint" av DECADENCE

"Dark Matter Dimensions" av SCAR SYMMETRY

"Death to All" av NECROPHOBIC

"Evisceration Plague" av CANNIBAL CORPSE

"To the Nines" av HATESPHERE

"Those Whom The Gods Detest" av NILE

"Skyforger" av AMORPHIS

"The Horror" av TRIBULATION

"Death Domination" av IMPIOUS

"Blood Oath" av SUFFOCATION

"Maranatha" av FUNERAL MIST

"Endgame" av MEGADETH

"The Harvest Floor" av CATTLE DECAPITATION

"Fed Through the Teeth Machine" av THE RED CHORD

"Axe To Fall" av CONVERGE

"Crack The Skye" av MASTODON

"Evangelion" av BEHEMOTH

1 kommentar:

SheerFaith sa...

Kolla gärna in min årsbästalista.
http://metalfilm.blogg.se/2009/november/2009-ars-basta-plattor.html

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg