tisdag, juni 09, 2009

Nya recensioner

Ganska ny månad - vilket innebär nya färska recensioner på Werock.

För egen del recenseras AMORPHIS - mäktigt melankolisk metal från grannlandet i öst - vilken jag har knarkat ner mig svårligen på. Med rent beroendeframkallande refränger, håller "Skyforger" en jämn och hög kvalité vilket har gjort att plattan har legat kvar i mp3-spelaren i drygt 2 månader - en stor bedrift!

Har även recenserat HEAVEN & HELLs "The Devil You Know" och det är business som vanligt med Dio, Butler, Iommi och Appice - en bra och jämn nivå, tyngd men inte i paritet med fantastiska "Mob Rules" eller "Heaven & Hell" förstås - men det hade i alla fall jag inte förväntat mig.

Kollega Mats har hunnit med att hylla haparandiska RAUBTIERs "Det Finns Bara Krig" och BLOODBOUNDs "Tabula Rasa", och BiblioteKarin har tagit sig an det kanske tyngsta bandet i svensk metalhistoria, CANDLEMASS och "Death Magic Doom".

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg