onsdag, februari 11, 2009

Förväntan

Efter en 11-timmars arbetsdag och en cykeltur genom snöstorm som gör en stelfrusen, sur och allmänt avogt inställd till tillvaron behöver man en rejäl dos MASTODON.

Det var längesedan jag skrattade lika gott åt en intervju som när Troy Sanders, en av världens coolaste killar i fantastiska MASTODON berättar att han samlar på miniatyrslagverk.

-Jag har dem uppställda på rad: bjällror, pukor, små cymbaler och gonggongar. De är skitkul att leka med därhemma. "Maten är klar! Bång!"Så fort jag fått i mig mitt morgonkaffe brukar jag jamma lite. Mina hundar är till och med tränade att komma in i huset när de hör gonggongen. (Close-Up Magazine #108)
Ja jävlar! Är det bara jag som inte blir förvånad? Är det något band man förväntar sig skruvade grejer från så nog är det MASTODON. Och min förväntan inför bandets nästa släpp "Crack the Skye" har genom denna intervju skruvats upp till i det närmaste absurda nivåer - även om den fenomenale trummisen Brann Dailor i samma intervju säger att "ju mer vi försöker beskriva hur det låter, desto skevare kommer folks uppfattning om albumet att bli". För egen del tycker jag att det är skönt att band som MASTODON finns, band som gör att man för en gång skull vet att man kommer att bli överraskad och sannolikt förvirrad närhelst ett nytt album dimper ner. Jag menar, kolla bara in omslaget!

Vill man hellre läsa om Edguy tycker jag att man ska ge sig över till Werock där polaren Mats äntligen begår debut med sitt skrivande på siten - att han gör det med en härligt lång konsertrecension av Edguys spelning på KB förra veckan visar också på ett bra sätt vad Mats kommer skriva om.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte annat än att hålla med. Väntar på skivan som en kåt och trevande katolsk oskuld!

Metallbibliotekarien sa...

Tomasz: Helvete! Där tog du i du!

Anonym sa...

Such a well written post.. Thnkx for sharing this post!

Metallbibliotekarien sa...

Anonym: Cheers :-)

/Martin

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg