torsdag, februari 19, 2009

Bra som vanligt

Botade min groteska trötthet med en rejäl dos OPETH igår.

Det var som vanligt när OPETH bjuder upp till konsert - fantastisk musik, samt vansinnigt roligt mellansnack av Mikael Åkerfeldt:

-Detta är femte giget vi för på denna turné. Ikväll är första gången vi är svettiga.

Applåder.

-Det har inget med er att göra.

-Jag har haft ett riktigt jobb en gång. Bytte däck.

Paus

-Och nu gör vi det här.

Inte lika kul i skrift som i verkliga livet, men ändå sjukt annorlunda mellansnack eller hur?

Längre recension kommer snart på Werock.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mickes mellansnack är riktigt roligt. När Opeth spelade i Stockholm var han i sitt esse på scen också.

Anonym sa...

Opeth är förbannat bra faktiskt måste jag säga!

Stones sa...

Absolut, Opeth är kul live.
Såg bägge giggen senast de var i sthlm.

Mvh Stones

http://tuneoftheday.blogspot.com/

Anonym sa...

Hysteriskt kul. "Det har inget med er att göra"...? Kan ju tolkas som mer än bara LITE uppkäftigt.

Har gett mig på den vanskliga uppgiften att på min blogg lista de 10 mest inflytelserika banden i fråga om framväxen av dagens metalscen. Ser fram emot kommentarer / diskussion kring urvalet! :-)

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg