onsdag, november 05, 2008

Blodbadsorgie

Nu är jag inne på 4:e raka genomlyssningen av BLOODBATHs fantastiska platta "The Fathomless Mastery".

Slöseri med tid? Icke på några villkors vis! Här är plattan som borde få alla diggare av old-school death metal att gå upp i brygga och headbanga huvudet ur led. För mig ligger behållningen i att höra Martin "Axe" Axenrot och Mikael Åkerfeldt från OPETH trumma och growla sig ner i helvetets nedre regioner och skrämma slag på djävulen själv, men hela plattan frustar av en aggressivitet och precision i leveransen som gör att man, bevisligen, trycker på play-knappen så fort sista låten har tonat ut.

2 kommentarer:

trailJoel sa...

Detta eviga "tjat" om Bloodbath gör ju att jag bara måste införskaffa skivan.
Tack för att du ruinerar mig...

Metallbibliotekarien sa...

*skratt* varsågod. Det tog mig själv ett tag innan jag införskaffade plattan. Som du förstår ångrar jag mig inte.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg