tisdag, maj 30, 2017

Martins tekniska tisdagstips, vecka 22: The Zenith Passage

God eftermiddag!

Idag tänkte jag att jag är tvungen att ta i utav bara helvete, då det inte blev något tekniskt tisdagstips på grund av att barnen blev sjuka och jag vabbade i förra veckan. Så nu får ni bereda er på en riktig åktur.

Vi kör!

THE ZENITH PASSAGE är ett band som kommer från Los Angeles och har varit i verksamhet sedan 2012. Förra året kom bandets debutskiva, "Solipsist" ut på högt ansedda Unique Leader Records. Jag kan verkligen förstå att labeln ville lägga rabarber på det här bandet. Det formligen sprutar talang och hantverksskicklighet om THE ZENITH PASSAGE.

Nu kanske ni är av det nyfikna slaget och undrar vad i hela honken är en solipsist? Internet ger oss vid handen följande:


1.
Philosophy. the theory that only the self exists, or can be proved to exist.
2.
extreme preoccupation with and indulgence of one's feelings, desires,etc.; egoistic self-absorption.

Ja, ni fattar ju att det här är ett band som tänker till lite extra? Musikaliskt är detta en skiva som genljuder av både fart och tungt sväng. Jag snöade under en period fullständigt in på låten Deus Deceptor som jag tycker påminner lite om ett annat favvogäng inom scenen, nämligen SOREPTION.  Du glade vilket sanslöst sväng det finns i den låten. 

I vilket fall - "Solipsist" är en fantastisk skiva av ett otroligt bra band som jag hoppas att vi får nöjet av att höra mer musik från under tiden som kommer. 

/Martin



Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 11: Herr B vill se Skindred live!

  Pga en skidolycka vilket involverade flera vassa föremål, ett antal vithajar och en eller annan dödlig kamp mot beväpnade köksredskap blir...

Populära inlägg