torsdag, oktober 18, 2012

Accept till Köpenhamn!

Japp, blott 12 dagar återstår innan de tyska metallarbetarna äntrar Amager Bios scen i den kongelige danske hofvedstad. ACCEPT som åstadkom metalhistoriens starkaste comebackskiva med "Blood of the nations" 2010 och en turné som krossade allt motstånd gör slag i saken i år igen. Visst, "Stalingrad" kanske inte riktigt når de höjder som föregångaren gjorde - troligtvis för att den just var föregångaren och ingen hade förväntat sig något dylikt. Jag kapitulerar däremot fullständigt inför låtar som titelspåret, Hung, drawn & quartered och bandets kanske allra bästa låt någonsin: Shadow soldiers. Accept 2012 lär bli precis lika bra som de tre spelningarna jag såg 2011. De får gärna skippa gamla låtar till förmån för nya, jag njuter så ända in i benmärgen av detta band och formligen dyrkar det nya materialet. Därvid dock inte glömt att jag hade betalat precis vad som helst för att få höra Losing more than you´ve ever had från "Balls to the wall" live.


/Alex (som i den andra kanalen idag pratar om Electric Lady)

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg