måndag, september 24, 2012

Rapport om lördagens begivenheter

Lördagen upptogs av en stor begivenhet i Köpenhamn då jag gick och kollade på NASUM på Pumpehuset. Det var faktiskt första gången jag satte min fot på Pumpehuset. Fattar inte varför jag inte gått dit tidigare för det var ett riktigt sympatiskt ställe - avslappnad personal, och jag gillade faktumet att de har skåp som man kan låsa in sina grejer i. Helt humana priser i baren också.

Jag tänkte att jag skulle säga något om förbanden också eftersom den recension som sedan igår ligger uppe på WeRock enbart handlar om huvudakten.

MASS GRAVE är ett synnerligen punkigt grindcoreband från Vancouver. Det handlar inte om finlir för ett ynka korvöre, utan bandet körde på med sin stökiga musik i ett rent för jävla furiöst tempo. Det var det jag uppskattade mest med bandet - de gav verkligen järnet - men dessvärre hade de inte något vidare ljud så jag tröttnade faktiskt efter ett tag.

Det gjorde jag inte på BLACK BREATH. Bandet, vars senaste skiva, "Sentenced To Life" Robert skrev så hyllande om för ett tag sedan levererade en så fruktansvärt stark spelning att jag blev riktigt imponerad. Bandets musik är ju death metal rakt av - och dessutom av den gamla skolan med tydliga inslag för att inte säga hyllningar av DISMEMBER och ENTOMBED. Det kan ju inte bli nåt annat än tokdyrkan då från min sida. Ett band att spana in helt enkelt.

Tänkte lägga upp en bildspecial från kvällen också, men det får bli imorgon det.

/Martin

Edit: I takt med att turnén fortskrider skriver Anders Jakobsson blogginlägg på Nasum.com. Spana gärna in den senaste posten där han har använt en av bilderna från recensionen. Plus såklart en massa kul läsning!

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg