onsdag, november 23, 2011

Årsbästalista 2011 - de nominerade, nr. 2

Nominerad: "Conjure And Command" - TOXIC HOLOCAUST

Skivan där TOXIC HOLOCAUST de facto blev ett band. Innan hade Joel Grind spelat alla instrument själv. Med gott resultat - lyssna bara på Arise From The Cemetary  från "Hell On Earth" för ett bra exempel. Men med "Conjure And Command" liras det snäppet bättre. Trummisen Nikki Bellmore och basisten Phil Gnaast gör att det låter svinbra om gänget. Jag gillar den sortens old-school thrash som bandet står för, det minner om tider då exempelvis METALLICA fortfarande gjorde bra plattor. Musiken på "Conjure And Command" spöar grundligt de alster inom den sk. nya thrashvågen som oftast bara är dåliga - på "C&C" finns det låtar som håller måttet, levererade med fullständig trovärdighet.

/Martin

3 kommentarer:

Stones sa...

Toxic Holocaust nya är faktiskt riktigt bra, sedan är denna trio grymma live.

Metallbibliotekarien sa...

Ser fram emot att se bandet. De lirar med Kvelertak på KB den 13 december har jag för mig :-)

Stones sa...

Missa inte det för tusan, såg dem när dom var här för någon vecka sedan.

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg