torsdag, september 15, 2011

We Came As Romans

Det har ju blivit en del OPETH de gångna dagarna. Kände att jag behövde en paus från herr Åkerfeldts musikaliska eskapader så gårdagens kväll ägnades åt WE CAME AS ROMANS kommande släpp "Understanding What We've Grown To Be". Jag hade inga höga förväntningar. För det första hade Jonn Palmér Jeppsson gett skivan betyget 4 i gårdagens Sydsvenskan. Erfarenhetsmässigt vet jag att Jonn och jag inte delar många band - ANAAL NATHRAKH är dock ett av dessa, och på det kommer man ju rätt långt.



Att gossarna dessutom spelar metalcore, (eller post-hardcore, eller rock - där har ni alla definitioner av bandets musik jag hittade under lyssningen) med blandad growl och delvis autotunad rensång bättrade inte på förutsättningarna. Och så gjorde jag såklart misstaget att kolla in videon till Mis//Understanding som är av standard 1 A - band kommer ut ur turnébussen, band studsar omkring på scen, sångarna har nästan jämt ena foten på plattformen ovanför monitorerna. Ja, ni fattar.








Hade det inte varit för att WE CAME AS ROMANS kan skriva låtar som totalt kontradikterar allt detta hade det varit upplagt för en skoningslös sågning. Nu blir det inte det - recension under helgen på WeRock.


/Martin

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 15: Coffin of the Storms

För de som fortfarande ägnar den norska scenen någon uppmärksamhet inträffade nyligen en av årets större händelser: COFFIN STORMS släppte si...

Populära inlägg