torsdag, augusti 18, 2011

Rätt ner i diket

Har man lyssnat på rätt mycket melankolisk musik i form av GHOST BRIGADE som jag gjort den senaste tiden, så vet man att det kommer att komma en reaktion mot denna musik också. Och det gjorde det såklart i form av, vad annars, grindcore/death metal. Nu kan jag ju verkligen inte klaga på detta då musiken som bjöds var signerad LOCK UP som brukar beskrivas som en supergrupp, även i fall detta begrepp är så totalt felaktigt att använda i samma mening som ordet grindcore. Men, såklart, om medlemmarnas namn stavas Tompa Lindberg, Shane Embury, Nick Barker och Anton Reisenegger blir det såklart frestande att ta fram detta begrepp.



Och "Necropolis Transparent" låter precis så kompetent som man kan förvänta sig. Nick Barker (ex-Testament, ex-Dimmu Borgir bland andra) blästar på föredömligt. Det går fort, gitarrerna gnider på som om livhanken berodde på det och Tompa låter skitförbannad. Det räcker, för att använda ett favorituttryck, riktigt jävla långt.


Frestad? Då tycker jag att denna länken kan passa.

/Martin

3 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Fy fan vad sjukt - jag hade precis tänkt skicka dig ett mejl och fråga om Lock Up är nåt att ha för en sån som jag - en som lyssnar mycket sporadiskt på grindcore...och så ser jag detta inlägg!
Kultigt.
Så.
Är det bra??

Tomasz Swiesciak sa...

Tack för påminnelsen, upptäckte bandet för några veckor sedan men hade inte hunnit lyssna än.

CRA: Jag tar orden ur munnen på bloggägarna. Den är bra, längesedan jag hörde Tompa så pass bra. Saknar fan Skitsystem nu. Reunita nu då! Gillar du Napalm Death, gillar du detta. Enkelt.

Metallbibliotekarien sa...

CRA: kan bara sekundera Tomasz. Påminner en hel del om ND såklart, framför allt deras senare period.

Tomasz: varsågod!

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 12: KRSNA-core

 År 1965 hoppade en gammal gubbe vid namn Prabhupada på båten i östra Indien och klev av densamma i New York. Där bodde han en sväng i en pa...

Populära inlägg