fredag, april 29, 2011

Fredagslistan

Det har blivit en del gammal skåpmat denna veckan - lite SCAR SYMMETRY, lite MESHUGGAH, lite DREAM THEATER. De senaste därför att bandet nu håller på att auditionera möjliga ersättare till trummisen Mike Portnoy som lämnade bandet efter 25 år. Det är mycket underhållande att följa detta arbete. Första videon där Mike Mangini går loss på en rigg vars cybaler är så löjligt högt placerade att jag får nackspärr av att titta på trumsetet är snygg och proffsigt gjord. Ni hittar den, och efterföljande videor på Roadrunners Youtubesida. En av trummisarna som söker giget är ingen annan är Peter Wildoer från Helsingborgs DARKANE.

Men jag spårar ur. Alex har sysselsatt sig med QUEENSRYCHE, ett band vi gillar gemensamt, samt - lo and behold - BON JOVI och GRAVEYARD. Jag är lite imponerad över att Alex tar sig an GRAVEYARD då det är ett band som endast får en stor gäspning från min sida. BON JOVI - well, musik som är riktigt kul att spela då det bjuds på rikliga tillfällen att fläka på ordentligt som trummis. Lyssna, nja.

Trevlig helg!
/Martin

Fredagslistan vecka 17

Inga kommentarer:

Featured Post

Fredagslistan 2024, vecka 16: Dalarna darkness descends

När jag tänker på idén om landet Sverige och kanske framförallt någon mytologisk bild är det inte sällan Dalarna dyker upp i mitt huvud. Det...

Populära inlägg